Spilrapporter fra Fredenscon

Fredenscon er vel afholdt, og jeg har fået spillet en masse spændende spil:

Jeg vil i fire korte indlæg komme med rapporter over de fire spil.

Fredenscon er en lille con i Viborg, hvor der spilles mestendels indie-spil, og prøves systemer af. Vi fik desuden sent om natten hypet det fantastiske Whispering Vault, da jeg opdagede, at jeg ikke var eneste fan af spillet.

Whispering Vault

Whispering Vault er i tråd med 90’ernes andre angst-fyldt, gnosis-horror-spil – primært Kult og Vampire – men Whispering Vault havde en helt særlig tilgang til dette, som jeg alle dage har holdt af. Fra det strukturerede handlingsforløb med sine nærmest rituelle handlinger til sine groteskerier i form af både antagonister og protagonister, der alle ligner noget, der er stukket af fra Hellraise og Clive Barker til regelsystemet – der trods et par knudrede elementer – havde mange fine ideer, såsom at spillerne ruller alle terningeslag og til at den fysiske krop er en man tager på sig, og derfor kan man spilmekanisk justere dens stats mellem hver mission.

Jeg tror, det må være på tide at finde spillet frem igen.

Et par spil

Whispering Vault (Grundbogen og Dangerous Prey er de to obligatoriske bøger)

Nine Worlds (gratis pdf)

Danger Patrol (gratis pdf)

Og resten af spillene fra Fredenscon, der blev talt om spillet, kan findes på deres respektive hjemmesider. Jeg blev i alle fald fristet til at udvide min samling af spil efter at have bladret den store samling af bøger igennem.

Rapporter

Om Morten Greis

Historiker, etnolog, brygger, fægter, rollespiller, science fiction entusiast History and Ethnology, brewer and fencer, roleplayer and science fiction enthusiast
Dette indlæg blev udgivet i Con, indie, Rollespil. Bogmærk permalinket.

Skriv, skriv, skriv

