[Tremulus] Ind af brevsprækken en bog kom

I postkassen igår lå følgende perle og ventede på mig. Det er mit andet succesfuldt kickstartede rollespil. Det her tegner godt.

Jeg har for længe siden fået tilsendt pdf’en til rollespillet, men nu er bogen her.

Kickstartede bøger rummer muligheden for lidt ekstra og et personligt strejf. Dels har jeg nu et nummeret eksemplar, dels optræder mit navn på den lange liste af backers, som er bag i bogen. I en tidsalder, hvor så meget eksisterer digitalt og kan kopieres i det uendelige er disse små fodaftryk noget særligt.

Med bogen fulgte et par tegninger med Tremulus’ enkle symbol, men det er sjovt at berige terningsamlingen med et par stemningsfyldte terninger.

Tremulus er et Lovecraftian horror-rollespil. Det er baseret på Apocalypse World, og ligesom Monster Hearts og Dungeon World (som jeg har erhvervet mig i pdf-form), er det et spil afledt af AW. Samtidig med er det også spil, jeg endnu ikke har prøvet at spille.

Dog har jeg prøvet en form for AW, da jeg har spillet scenariet Byen Melolonthinae, som bygger på AW-mekanikkerne, og selvom det er smallere i sit fokus end f.eks DW, Tremulus eller MH, er det som sådan en afledning af AW, som de tre andre også er det.

Jeg har tidligere erhvervet mig Fate via Kickstarter, og så er der et tredje, Legends & Labyrinths, som kuldsejlede, men hvor PDF’en er blevet sat til fri afbenyttelse.

Nu venter jeg spændt på, hvad sommeren ellers vil bringe mig. Forhåbentlig 3-4 bøger mere.

Om Morten Greis

Historiker, etnolog, brygger, fægter, rollespiller, science fiction entusiast History and Ethnology, brewer and fencer, roleplayer and science fiction enthusiast
Dette indlæg blev udgivet i absindth, Kickstarter, Rollespil, Tremulus. Bogmærk permalinket.

Skriv, skriv, skriv

