Kickstater status: Fief – France 1429 og Bones II

IMG_20150212_094912Jeg er næsten ved vejs ende på mine kickstartere. For nogle uger tilbage kom brætspillet Fief – France 1429 endelig ind af døren. Det er et spil, som jeg har været på udkig efter meget længe, lige siden jeg så den første version af spillet for flere år tilbage til Spieltage i Essen.

Taget i betragtning af hvor meget plastiklir, der er i talrige nye brætspil, og hvor meget der føjes til via stretchgoals, er det helt oldschool med de mange farvede papbrikker (men sandelig ikke noget, der er fremmed for spil nu om stunder, Small World og dets udvidelser besidder dem også i talrige mængder), men jeg ser frem til at udkæmpe magtkampe mellem adelsfamilier i et anakronistiske middelalderfrankrig.

IMG_20150312_191541Senest er Reaper Miniatures Bones II projekt kommet ind af døren, og det er eksploderet med figurer. Det er helt fantastisk så meget plastik, der kom ud af det, og jeg ser frem til at svinge penselen som hobby den næste lange tid.

Forsinket på lang sigt er Burning Suns, der er sat til en gang i efteråret, og så er der Alas Vegas, som bliver ved med at påstå det eksisterer, hver gang man har glemt dets eksistens. I perioder begynder man at tro på, at der måske alligevel er noget om snakken, og at det vil lykkes forfatteren at få det udgivet. I andre perioder tvivler jeg på, om det bliver til noget. Lige nu har jeg en forestilling om, at forfatteren faktisk har planer om at få det udgivet inden for det næste halve til hele år.

1b5b6171be4a7ba87d569202d5cc82ed_originalJeg har ikke flere projekter i støbeskeen, og det har jeg ikke haft længe. Det har i stedet handlet om at få tingene i hus, og det er de nu kommet, og jeg er begyndt at kigge mig omkring efter nye kickstartere. Der er mange flotte, men flotte og rige på plastikfigurer siger hverken noget om, hvorvidt det er et godt spil, eller om det er et spil for mig. Dog er der et, som jeg vil skænke nogen opmærksomhed, og derfor har støttet, og det er Among MeeplesAmong Nobles. Du kan frem til den 8. april 2015 også nå at være med. Det er et dansk udviklet brætspil, og nok omtrent det første via den danske kickstarter-side. Det havde sin oprindelige debut via Fastavals brætspilskonkurrence, hvor det klarede sig smukt, og nu bliver det udgivet via kickstarter. Rammen for spillet er opbyggelsen af et magtfuld adelsdynasti i førmoderne Europa gennem dynastiske ægteskabsalliancer. Du kan finde link til kickstarteren her. Jeg glæder mig til at erhverve mit eget eksemplar af spillet til oktober.

På rollespilsfronten har jeg desuden valgt at støtte John Harpers Blades in the Dark, da jeg har været ret glad for hans Lady Blackbird, som jeg har haft spillet to gange foruden en western variant af det. Det kører frem til 10. april. Ovre på indiegogo kører desuden den famøse crowdfunder for et polsk rollespilsslot, og jeg er fristet til at støtte op om projektet, som i skrivende stund er tæt på at nå i mål – College of Wizardry – der ganske interessant er blevet et yderst viralt projekt med nyhedshistorie og nudges overalt, men som efter 24 dage kun har produceret to “Updates” (nyhedsbreve) inde på IndieGoGo, hvilket er langt mindre end de fleste af mine kickstarters. Deadline er 29. april, så kun halvvejs gennem perioden og 97% finansieret, kommer den nok i mål.

Alt i alt ser jeg frem til at modtage en ny håndfuld kickstarter produkter omkring oktober-december (og så bliver det nok januar i stedet for med de obligatoriske forsinkelser).

Om Morten Greis

Historiker, etnolog, brygger, fægter, rollespiller, science fiction entusiast History and Ethnology, brewer and fencer, roleplayer and science fiction enthusiast
Dette indlæg blev udgivet i Brætspil, Fastaval, Kickstarter, Rollespil og tagget , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Kickstater status: Fief – France 1429 og Bones II

  1. Thais Munk siger:

    Spændende ting du har støttet og fået ind af døren🙂

    Jeg har selv støttet en tegneserie-udgave af “Trolltooth Wars”, hvor jeg er spændt på at se om den når i mål inden deadline (https://www.kickstarter.com/projects/pjmontgomery/steve-jacksons-the-trolltooth-wars/description)

  2. Morten Greis siger:

    Fascinerende. Der er uoverskueligt mange kickstartere derude, men jeg kan godt lide, hvordan der er en fanskare til AFF-materialet og verdenen. Det fik et større liv end bare S&T-bøgerne fra sin tid.

  3. Pingback: Kickstarter – Status vinteren 2015 | Stemmen fra ådalen

Skriv, skriv, skriv

